استاندار یزد در شورای اطلاع رسانی استان مطرح کرد؛

لزوم توجه بیشتر روابط عمومی‌ دستگاه‌های استان به پوشش خلاء های حوزه اطلاع رسانی/ نقد و انتقاد، جزء لاینفک فعالیت های رسانه‌ای/ ضرورت پرهیز رسانه‌ها از سیاه‌نمایی در خصوص دستاوردهای نظام/ ناکارآمدی قوانین قدیمی مطبوعات در ریل گذاری عالمانه وعادلانه در حوزه رسانه/ نقش پررنگ تدوین بسته رسانه‌ای تاثیرگذاردر رونق گردشگری استان/ اختصاص ۳۰ میلیارد تومان ازاعتبارات استانی جهت تولید محتوا درزمینه یزد شناسی

استاندار یزد با اشاره به لزوم تغییرات جدی در ساز و کارها و قوانین حوزه رسانه خاطرنشان کرد: هدف نهایی و خروجی اصلی رسانه‌ها، ضمن پرهیز از سیاه‌نمایی در خصوص دستاوردهای نظام، تقویت ایمان و امید آفرینی در جامعه باشد.


 
 

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ نشست شورای اطلاع رسانی استان به ریاست دکتر مهران فاطمی استاندار یزد و با حضور فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورا برگزار و مسائل حوزه اطلاع رسانی و رسانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
در این نشست؛ دکتر مهران فاطمی با تقدیر از اداره کل روابط عمومی استانداری جهت ارائه بسته اطلاع رسانی اظهار کرد: شایسته است تا روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان نیز، نقص‌های حوزه اطلاع رسانی را به طور خاص مورد توجه قرار دهند.
 
وی «نقد و انتقاد» را جزئی از فعالیت های رسانه ای دانست و گفت: هدف نهایی و خروجی اصلی رسانه‌ها، ضمن پرهیز از سیاه‌نمایی در خصوص دستاوردهای نظام، تقویت ایمان و امید آفرینی در جامعه باشد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه قوانین مطبوعات مصوب سال ۱۳۳۵ را نباید مبنای کار سال ۱۴۰۲ قرار داد، تصریح کرد: نمی توان بر اساس این قانون یک ریل گذاری منصفانه، عالمانه و عادلانه انجام داد.

وی با اشاره به لزوم تغییرات جدی در ساز و کارها و قوانین حوزه رسانه خاطرنشان کرد: امکان سوء استفاده از گریزگاه‌های موجود در این قانون موجب بدگمانی و عدم اجرای کامل عدالت در جامعه خواهد شد.

دکتر فاطمی شکل‌گیری یک تیم تولید محتوا با تمرکز بر اطلاع رسانی اصولی را مهم و ضروری دانست و گفت: طرح‌های اطلاع رسانی بدون وجود محتوا، از تاثیرگذاری لازم برخوردار نبوده اما در صورت تولید محتوای مناسب موفق و مفید واقع خواهد شد.

وی در خصوص تدوین بسته رسانه‌ای تاثیرگذار در حوزه گردشگری توضیح داد: یقیناً
بخش فعال خصوصی با مشاهده اثربخشی این بسته رسانه‌ای در رونق گردشگری، بخشی از درآمدهای خود را در حوزه رسانه هزینه خواهد کرد.

استاندار یزد ادامه داد: در بودجه و اعتبارات استانی نیز اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تولید محتوا در زمینه یزدشناسی به تصویب رسیده است.

وی با تاکید بر تغییر رویکرد در فضای تبلیغاتی سطح شهر، اذعان کرد: برآیند تبلیغات تجاری در حوزه تولیدات و محصولات دانش بنیان و راهبردی باید به بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید منجر شود.

دکتر فاطمی در پایان به معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد تا حضور نوبتی استان‌ها در شورای اطلاع رسانی دولت برای بیان دغدغه‌ها میسر شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات